Ansoa

miercuri, 12 martie 2008

Probabil ca esti si tu dintre cei care au neclaritati privitor la acest ingredient. Ca sa nu te simti nu stiu cum, iti marturisesc ca si eu la inceput credeam ca e o planta!

In realitate ansoa este un peste. Banuiesc ca nu te intereseaza ca apartine clasei actinopterygii si ordinul clupeiformes, ca doar vrei sa il mananci nu sa-l incadrezi taxonomic! Asadar, din punctul nostru de vedere principala sa calitate este gustul sau foarte puternic, care il face sa fie folosit aproape ca un condiment in mancaruri.

Trebuie insa sa stiti ca gustul asta il are numai ansoa marinata, cea proaspata fiind o idee mai fada. Ca majoritatea lucrurilor inutile da' al naibii de bune, ansoa marinata este folosita mai ales de catre francezi (doar ca ei ii spun anchois... mofturi!). In general se poate cumpara sub forma de fileuri si, mai rar, de pasta. Este genul de ingredient pe care il puneti cu zgarcenie in mancaruri, numa' asa cat sa simta musafirii ce chestie speciala mananca.

Cum o gasiti in magazine? Simplu, va uitati foarte atent pana vedeti un borcanel mic plin cu ceva dubios. Apoi citit eticheta. Daca nu ati reusit, nu renuntati! In final, scoasa din borcan trebuie sa arate cam asa:


.



Ce faceti cu ea? Pai cam ce va taie capul! Eu am folosit-o in salata Cezar, adica intr-o mancare mai fada care a capatat astfel gust. Exista insa o sumedenii de retete in care se foloseste. Eu v-o recomand, in special daca va place gustul de peste. Plus ca da un aer extraordinar de mancare sofisticata.

7 comentarii:

Radu Iliescu spunea...

chapeau :-)

alecsandra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
alecsandra spunea...

pisi..arta ta de a ascunde ce nu trebuie vazut;), m-a lasat umimita!

Ansoa e noua mancare de vaza in bucataria alor mei, si in curand ma pregatesc sa gasesc o bucatica de ansoa ca ornament pentru cocktail, doar o stii pe maica-mea...:)

Semidoctul spunea...

Ei bine, foarte simpatic articolul; eu i-am găsit una din cele mai bune utilizări... am mâncat anşoa... goală :)

kittytweedy spunea...

aici in America se numeste anchovy...se gaseste sub forma de pasta (anchovy paste)in tub sau peste intreg la cutiuta. Folosit ca un condiment.

Ninu spunea...

Am facut cozonac cu ansoa..si a iesit bestial.. era bun si cu ton..dar cu ansoa e suuper...

Greeniac spunea...

Hamsii! :)